ÜŞÜYORUM ANNE

ÜŞÜYORUM ANNE
Sol yanımda
Keleş çekirdeğinin soğukluğu
Burada öğrendim
Hasret ve yokluğu
Üşüyorum ANNE
Hava geceden ayaza çekmiş
Keleş mermisi yiyen hiç üşümezmiş
Girdiğimiz yol dönüşü olmaya yol
Dönüşü olmayan yollarda
Üşüyorum ANNE
Beş metre ötem de Dursun
Bir sıgara yaktı
Üzerine bir de okkalı küfür çaktı
Tezkere kaf dağının arkasına kaçtı
Avuçlarım sen kokuyor 
Üşüyorum ANNE
Gökyüzü aydınlık
Sayamadığım kadar yıldız var
Buralar kan gölüne dödü
Üzerine düşün yakamoz
Yıldız ve hilal
Ayaklarımın can bağı kesildi
Üşüyorum ANNE
Ula memedim
Sen
Aşık oldunmu diye seslenir
Komutan KEMAL
Ben aşık oldummu hiç
Aşkın soğukluğu sol yanımda
Üşüyorum ANNE
Dağlıca da aktütün de şemdinli de
Hakkari de çukurca da mardin de
Daha ismini sayanadığım 
Birçok yerde
Ölümün soğukluğu sardı
Sol yanımı
Üşüyorum ANNE
Ve sancılıydı güneş
Doğmakla doğmamak arası
Ağır olurmuş vücutta 
Keleş yarası
Hava da vın diye öten sesi duyamadım
Üşüyorum ANNE
Hep şunu düşündüm
Bal neden tatlı
Balta neden saplı
Orak neden eğri
Sapı neden doğru
Düşlerim de yorgun düştü
Üşüyorum ANNE
Bu dizeleri sana yazarken
Gözyaşlarıma hakim olamadım
Gel ya gözyaşlarımı sil
Yada üşümemi dindir
Hem ağlıyor hem ölüyor
Hem üşüyorum anne
Anne tut ellerimi hohla
Al bayrağa sarılı bedenimi kokla
Arada bir gel mezarımı yokla
Hani şehitler ölmezdi
Ben hem öldüm hem üşüyorum
ANNE
ALİ EKBER ÇELİK
22.10.2011 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "ÜŞÜYORUM ANNE"

  1. orhankaradogan says:
    12 Kasım 2011 18:41

    Merhaba Can Dostum, Yüreğin kalemin dert görmesin.
    Terör ve Deprem Şehitlerimizi de Rahmetle Anıyorum...

    Döndüm nihayet, blog sorununu senin önerinle çözmeye çalışırken yeniden sayfa açmayı denedim oldu.
    Sayende sana ve özlediğim tüm dostlara kavuştum tekrar.

    http://orhankaradogan.blogspot.com yeni adresim.

    Ziyaretinden ziyadesi ile mutlu olurum.

    Selam sevgi ve saygılarımı sunuyorum...